Telefonische prospectie

In B2B-omgevingen stellen we vandaag vast dat verkopers en accountmanagers het moeilijker hebben om hun targets te halen. Prospecties bij nieuwe klanten verlopen dan ook niet altijd van een leien dakje. Je verkopers beginnen er vol goede moed maar soms loopt het gewoon niet.

Optie 1. De doe-het-zelfmethode

  • Reserveer een personeelslid (die doet dan lekker niets anders)
  • Hou je verkopers een dag per week binnen (mooi in theorie)
  • De status quo (aangezien je dit leest wellicht geen optie)

Optie 2. De professionele flexibiliteit van Filad

  • Samen bepalen we de doelgroep en de inhoud van de gesprekken. Door onze externe kijk en ruime ervaring in diverse sectoren bespaar je veel tijd en heb je een objectief klankbord. Zodra onze violen gelijkgestemd zijn gaat ons professioneel team aan de slag. 
  • Een ding staat vast : Opportuniteiten ontdekken bij de bedrijven uit jouw doelgroep is de passie van onze werknemers. Afspraken plannen en je kostbare informatie geven over de bedrijven in het prospectiebestand, doen ze met de glimlach.
  • Hiermee stuur je doelgericht je marketinginspanningen en verhoog je het rendement ervan.

Projectopvolging

Ondernemingen die hun verkoop willen stimuleren, gaan bijvoorbeeld op zoek naar bouwprojecten waar ze goederen en diensten aan willen leveren. De grootste moeilijkheid? Te weten komen in welke fase een project zit. Bel je te vroeg? Dan word je vergeten. Bel je te laat? Da’s al helemaal te vermijden.

Optie 1. De doe-het-zelfmethode

  • Reserveer een personeelslid (die doet dan lekker niets anders)
  • De status quo (aangezien je dit leest zoek je wellicht een andere oplossing)
  • Hou je verkopers 1 dag per week binnen (mooi in theorie)
  • Ze bellen wel als ze ons nodig hebben (juist, want iedereen kent je al!)

Optie 2. De professionele flexibiliteit van Filad

  • Gewapend met een solide kennis over de projecten waar je sterk in bent en inzicht in de kwaliteiten van je bedrijf, gaat het Filad-team voor jou op zoek. Zij detecteren de fase van het project, kleven een naam op de beslissingsnemer(s) en bepalen welke actie er best ondernomen wordt. 
  • Door onze externe kijk en ruime ervaring in diverse sectoren  zijn we jouw klankbord en bespaar je veel tijd. Het projectenbestand wordt permanent bewaakt en aangevuld.
  • Eén ding staat vast: door deze permanente opvolging kom je op het juiste moment in contact met de projectverantwoordelijken. Wij scheiden voor jou het kaf van het koren en verhogen het rendement van je marketinginspanningen.

Tevredenheidsonderzoek

Elke onderneming wil weten hoe hun klant de samenwerking ervaren. Schriftelijke tevredenheidonderzoeken leiden echter vaak tot wisselend succes. Daarin staat meestal enkel informatie over de erg tevreden en de erg ontevreden klanten. De andere laten de vragenlijst links liggen. Maar hoe kan je jouw klanten toch beter leren kennen?

Optie 1. De doe-het-zelfmethode

  • Herlanceer je oude enquêtes (Zonde van de tijd!)
  • Ik ken mijn klanten al (ok, laten we een quiz houden)
  • Laat je verkopers rondbellen (de beste garantie voor een goednieuwsshow.)

Optie 2. De professionele flexibiliteit van Filad

  • Door het onderzoek uit te besteden ben je zeker dat het gebeurt, zijn de resultaten objectiever en ze krijgen meer aandacht.
  • Je ontdekt snel een “What’s in it for me?” in elk Filad-onderzoek. Hierdoor is de bevraagde meer gemotiveerd om te antwoorden. 
  • We peilen een beetje naar het verleden en heel veel naar de toekomst. We vragen waarmee jij de klant kunt helpen, hoe hij de markt ziet evolueren en met wie hij nog samenwerkt.
  • Stuur de conclusies door naar je klanten. Zo zien zij ook wat je ervan leerde en voelen ze zich nog beter begrepen. Door die aandacht verdiep je de relatie en maak je stilaan van een klant een fan. Die koopt meer en spreekt over jou en je bedrijf bij anderen.
  • Conclusie : Meten is weten is groeien!

Een samenwerking met het Filad-team geeft je de volgende troeven:

  • Aanzienlijke tijdsbesparing
  • Maatwerk, gebaseerd op praktische knowhow
  • Motiverende ondersteuning van jouw commercieel team
  • Meer resultaten en betere follow-up
  • Meet- en stuurbare interactie met je klanten en prospecten
  • Hogere rentabiliteit van jouw klantenportefeuille
Maak een afspraak