A. Wij willen onze online marketing activiteiten automatiseren

  • Internet marketing plan
  • Een website die nieuwe klanten aantrekt
  • Hoger scoren in Google
  • 3 leadpagina's
  • Maandelijkse rapportering en advies
  • Uw website up-to-date houden
  • Opvolgen van leads
  • Resultaatgericht online adverteren
  • E-mail lijsten en campagnes
  • Automatiseren van uw online communicatie

B. Wij willen het aantal offerte aanvragen via onze website verhogen

  • Internet marketing plan
  • Een website die nieuwe klanten aantrekt
  • Zoekmachine geoptimaliseerde content
  • Hoger scoren in Google
  • 1 leadpagina
  • Maandelijkse rapportering en advies
  • Uw website up-to-date houden
  • Opvolgen van leads
  • Resultaatgericht online adverteren
  • E-mail lijsten en campagnes

C. Wij willen meer bezoekers op onze website en meer naambekendheid

  • Internet marketing plan
  • Een website die nieuwe klanten aantrekt
  • Zoekmachine geoptimaliseerde content
  • Hoger scoren in Google
  • 1 leadpagina
  • Maandelijkse rapportering

D. Wij willen een professionele aanwezigheid op het internet

  • Actiegerichte website die resulteert in betere leads
  • Hoger scoren in Google
  • Ongelimiteerde uitbreidingsmogelijkheden

Wat betekent dit concreet voor u?

Wij willen te weten komen welke vragen er bij u op het vlak van lead generatie en omzet generatie leven. Op die manier zijn wij in staat om uw verhaal te vertalen naar het online gebeuren. Wie zijn uw klanten? Wie zijn uw prospecten? Hoe doet u vandaag aan online lead generatie? Welke initiatieven heeft u in het verleden reeds genomen? Wat was het resultaat hiervan? Op basis van uw feedback maken wij uw internet marketing plan op. 

Elk internet marketing plan start met een online concurrentie analyse. Wij bekijken uw sector doorheen de bril van uw website bezoeker, prospect en klant en willen weten op welke manier zij op zoek gaan naar informatie over uw producten of diensten. Ook een zoektermenanalyse vormt mee de basis van uw internet marketing plan. Op basis van 20 – 30 zoektermen komen we te weten welke content (inhoud) relevant is om op uw website te plaatsen. 

Uw internet marketing plan wordt onze leidraad om uw online marketing activiteiten meteen goed op te starten en bij te sturen zodat ze de beoogde resultaten opleveren.

Uw website moet dé plek zijn waar mensen die geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten hun interesse laten blijken door verschillende acties te ondernemen. Dit kan gaan van het lezen van een interessant blog artikel of het downloaden van een white paper, e-book, … tot het invullen van een contactformulier om een offerte aan te vragen.

Contentu bouwt uw website zodat wij hem kunnen inzetten als motor van uw online lead generatie (een lead is een website bezoeker die een bepaalde actie heeft ondernomen, zodat u of uw verkoper een gekwalificeerde afspraak kan vastleggen die kan resulteren in een verkoop.)

De belangrijkste vragen die wij ons hierbij stellen:

  1. Is uw website geoptimaliseerd voor mensen?
  2. Is uw website geoptimaliseerd voor zoekmachines?

De eerste vraag heeft te maken met de inhoud en de manier waarop de inhoud wordt weergegeven aan uw website bezoekers. Uw website moet in de eerste plaats gebouwd worden rond de beleving van degene die hem bezoekt. Dit zijn niet wijzelf, noch uzelf. Veel websites worden gemaakt rond de persoon die hem gebouwd heeft of de persoon voor wie hij wordt gebouwd. Contentu bouwt websites die 100% geoptimaliseerd zijn voor uw doelgroep. Hiervoor moet uw website ook 100% flexibel zijn en meteen aanpasbaar als bepaalde indicatoren aanduiden dat er moet worden bijgestuurd.

Als wij bijv. vaststellen dat een bepaalde landingspagina (een pagina die er moet voor zorgen dat u betere leads genereert op uw website) niet aanslaat (hoge bounce rate – veel mensen haken direct af na het eerste bezoek) dan sturen wij bij in functie van concrete cijfers en niet op gevoel.

Uw website moet ook geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachines. De technische achterzijde van uw website zorgt er mee voor of u wel of niet gevonden wordt in de zoekmachines en hoe hoog u scoort in de zoekmachines.

Contentu houdt dagelijks de vinger aan de pols op het vlak van de technische mogelijkheden die ervoor zorgen dat uw website uitblinkt in de zoekresultaten. Dit omvat (niet limitatief):

  • Mobiel vriendelijk: Elke website die wij bouwen is geoptimaliseerd om gezien te worden op een vaste pc of mac, een laptop, een smartphone, tablet, …
  • Opmaak van pagina’s en inhoud zijn geoptimaliseerd voor de zoekmachines: Titels van pagina’s, met omschrijvingen, alt-tags van afbeeldingen, … zijn opgemaakt zodat ze niet door de mazen van de zoekmachines glippen.
  • Vindbaarheid van uw website voor de zoekmachines wordt geoptimaliseerd door intelligente sitemaps die makkelijk te interpreteren zijn door o.a. Google waardoor uw website sneller zichtbaar wordt in de zoekresultaten
  • URL’s van pagina’s worden geoptimaliseerd voor de zoekmachines.
  • Gebruik van gestructureerde data markup: Google houdt van websites waar in de HTML code omschreven wordt wat een bepaald content item (bijv. vermelding van de naam en adres van uw bedrijf) juist betekent. Door met gestructureerde data markup te werken verbetert u uw score in de zoekresultaten.
  • Koppeling met Google Webmaster tools (Google Search Console en Google Analytics). Internet marketing wordt pas interessant als u elke actie ook kan meten. Google Analytics is een must voor elke website die als lead generatie machine moet dienen.
  • Koppeling met uw Google Lokale bedrijven vermelding op Google+. Bedrijven die hun website hebben geregistreerd op Google Lokale bedrijven scoren hoger in de zoekresultaten.
  • Link naar uw sociale media kanalen.
  • Elke andere ingreep die nodig is om ervoor te zorgen dat de vindbaarheid van uw website in de zoekmachines verhoogt.

Iedereen wil met zijn of haar website hoger scoren in de zoekmachines. Laat u niet wijsmaken dat dit op 1-2-3 kan. Een goeie positie in de zoekresultaten is nog geen garantie op betere leads, laat staan op meer omzet voor uw bedrijf. In de eerste plaats moet uw verhaal kloppen. Daar werken wij samen met u aan zodat u vanzelf hoger begint te scoren in de zoekmachines. Google, Bing en Yahoo zijn slim geworden. Ze beoordelen uw website op basis van inhoud (content). Wij laten u hoger scoren in Google doordat wij op het vlak van uw content strategie (wat gaan uw bezoekers te lezen en te zien krijgen als ze naar uw website gaan) focussen op 20 – 30 zoektermen waarvan we weten dat uw potentiële klanten ze intikken in de zoekmachines om op zoek te gaan naar producten en diensten die u aanbiedt.

Wanneer u vandaag nog niet klaar bent om van uw website een lead generatie machine te maken, maar u wel de eerste stappen wil zetten met internet marketing, zorgen wij ervoor dat uw website gebouwd wordt zodat u meteen in een hogere versnelling kan schakelen. Contentu websites zijn 100% aangepast aan eindgebruikers zonder enige technische kennis en 100% schaalbaar.

Elke website die wij bouwen kan hierdoor ongelimiteerd uitgebreid worden met nieuwe pagina’s zonder afbreuk te moeten doen aan hetgeen u reeds heeft.

Ook wanneer wij het belangrijk vinden dat er bepaalde updates aan uw website op technisch vlak nodig zijn, brengen wij u daarvan op de hoogte zodat u hiermee meteen aan de slag kan zonder enige technische voorkennis.

Een leadpagina is een specifieke pagina op uw website die erop gericht is om uw website bezoeker aan te zetten om een bepaalde actie te ondernemen. Dit kan gaan van het downloaden van een white paper, brochure, stijlgids, e-book, … tot het inschrijven op uw nieuwsbrief. Wij bekijken met u op welke manier en met welke inhoud wij leadpagina’s op uw website kunnen opzetten die maximaal converteren in leads waarmee u of uw verkopers aan de slag kunnen.

Hét grote voordeel van online marketing is meetbaarheid. Elke actie kan direct gemeten worden. Dit geeft u de mogelijkheid om bij te sturen en te optimaliseren. Wij rapporteren maandelijks de relevante statistieken en geven concreet advies zodat uw internet marketing activiteiten stand houden en de gewenste resultaten opleveren. 

Wanneer u ervoor kiest om uw online marketing activiteiten uit te besteden aan Contentu, kunnen wij voor u de content updates op uw website beheren. Dit omvat het editeren, (her)schrijven en publiceren van zoekmachine-geoptimaliseerde content voor uw website en sociale media kanalen. U levert ons 2 – 4 klanten cases per maand aan en de ‘ruwe’ content voor 1 – 2 relevante blog artikelen per maand.

Het opvolgen van de acties van een website bezoeker is de basis om aan marketing automatisatie te kunnen doen. Website bezoekers worden omgevormd in leads doordat ze een bepaalde actie ondernemen op uw website. In het jargon spreken we van een opt-in: de actie waarbij iemand zijn of haar persoonlijke gegevens invult op een landingspagina om een bepaald aanbod te verkrijgen, bijv. een gratis stijlgids, een introductie aanbod, een offerte, … Lead tracking is de activiteit om met de juiste tools (marketing automation software) het bezoekersgedrag te tracken op uw website en op het juiste tijdstip te communiceren met een gekwalificeerde lead. Lead nurturing door e-mail marketing is hiervan een mooi voorbeeld. Lead nurturing is de activiteit waarbij u aan mensen die een opt-in hebben gedaan op uw website relevante inhoud bezorgt via een e-mail bericht.

Contentu zorgt ervoor dat uw website wordt uitgerust met de meest geavanceerde tools om uw leads feilloos op te volgen.

Online adverteren kan op verschillende manieren. Een bekende manier om online te adverteren is o.a. Google Adwords. Google Adwords zorgt ervoor dat u op basis van bepaalde zoektermen die mensen intikken in de zoekbalk van Google u meteen zichtbaar bent in de advertentieblokken op de zoekresultatenpagina’s. Een efficiënt beheerde Google Adwords campagne kan een mooie hefboom zijn voor uw online lead generatie activiteiten. Wij zijn van mening dat u best eerst werkt aan een goeie website met relevante content (inhoud) om hoger te scoren in de zoekmachines en aanvullend gebruik maakt van online advertentiecampagnes zoals Google Adwords. In een bredere context is Google Adwords ook inzetbaar om aan remarketing te doen. Bij remarketing wordt uw advertentie getoond op relevante websites aan mensen die uw website in het verleden reeds hebben bezocht. De bekende online retailers doen dit vandaag allemaal. Al eens ‘toevallig’ een advertentie zien passeren voor een boek, schoenen, … als u de week ervoor bij de online retailer iets hebt gekocht? Ja dus… 

Een andere manier van online adverteren is via sociale media. De kracht van sociale media als advertentiemedium wordt nog onderschat. Facebook o.a. beschikt over een zeer performant online advertentieplatform waar u op een zeer gerichte manier kan adverteren en op die manier ook bezoekers naar uw website kan loodsen. 

Contentu bekijkt met u in welke mate online adverteren kan bijdragen tot het succes van uw lead generatie campagnes.

Over e-mail marketing doen veel verhalen de ronde. Sommigen beweren dat e-mail marketing niet werkt, anderen beweren dat dit de beste manier is om een prospectie op te starten. Wij hanteren e-mail marketing met de nodige omzichtigheid. Wij geloven in e-mail marketing als het een onderdeel is van een integrale internet marketing strategie. E-mail marketing is hierbij een ideaal instrument om gericht te communiceren met website bezoekers die een opt-in hebben gedaan op uw website. Een opt-in is vakjargon en betekent zoveel als: Ik heb mijn persoonlijke gegevens achtergelaten op uw website in ruil voor een aanbod: een offerte, een interessante white paper, een inschrijving voor een (tijdelijke) actie, … etc. 

Contentu beheert uw e-mail marketing activiteiten als onderdeel van een integrale online marketing strategie. Wij voorzien in onze maandformules 1 e-mail campagne per maand. In onderling overleg kan hiervan worden afgeweken als dit een positief effect heeft op de resultaten van uw lead generatie activiteiten.

Het nec plus ultra van online lead generatie is marketing automatisatie. Hierbij wordt de volledige online communicatie met uw prospecten en klanten geautomatiseerd. U zal nu misschien denken: dit lijkt me zeer onpersoonlijk. Automatisatie doet mensen denken aan standaardisatie en dus aan massa communicatie. Niet is minder waar als het over marketing automatisatie gaat. Marketing automatisatie heeft tot doel om op een zeer gepersonaliseerde manier te communiceren met uw doelgroep door hen op de juiste tijdstippen, de juiste inhoud te bezorgen. Marketing automatisatie is zeer geschikt voor lead generatie bij producten of diensten die een langere verkoopscyclus hebben. Hiermee bedoelen we: De tijdspanne tussen het moment dat iemand van plan is om op zoek te gaan naar informatie om zijn aankoopbeslissing te voeden en het moment van de aankoop zelf, is langer dan pakweg enkele dagen. Marketing automatisatie speelt in op het veranderde gedrag van uw toekomstige klanten: zij zoeken eerst zoveel mogelijk relevante informatie en willen en hebben tot 75% van hun aankoopbeslissing al gemaakt op basis van de informatie die ze gevonden hebben. U kan door een perfect afgestemde marketing automatisatie de juiste website bezoekers omzetten in potentiële klanten. 

Contentu bekijkt samen met u hoe marketing automatisatie voor uw onderneming ook kan werken. Wij analyseren uw lead generatie en verkoopscyclus, vertalen die naar een online verhaal en zetten de juiste marketing automatisatietools in die uw lead generatie op die manier ten volle ondersteunen.

Bespaar tot 50% op uw jaarlijks marketing budget